2011. december 3., szombat

Málnás-joghurtos Plum cake


Igen, tudom, már egy hete beléptünk az adventi időszakba, és én még mindig sehol sem tartok semmivel. Pedig idén (is) időben elterveztem mindent, hogy majd hogyan, mit, mikor, stb, és mégis. Holnap lesz advent második vasárnapja, és még nincs meg az adventi koszorú! Segítség! Na, mindegy. majd holnap reggel gyorsan... Az ötlet már megvan, csak az alapanyagok hiányoznak.
Viszont ma kiakasztottam (csupán 3 nap késéssel) az adventi naptárt, hogy a kislányom, mint minden évben születése óta, idén is végiggyakorolhassa a teljes magyar karácsonyi vers-, mondóka- és énekrepertoárt. Már 7. éve vagyunk hálásak a hugomnak ezért az isteni, egyedi adventi naptárért! Idén is nagyon köszi Katica!
Van valami, amivel viszont készültem a holnapi adventi második vasárnapra! 
Ma elkészítettük az egyik nagy kedvencünket, a gyors sütemények kategóriájába tartozó, az egész lakást málna illattal elárasztó, 
Málnás-joghurtos Plum cake-et.

Íme a recept: 

Hozzávalók:

250 g joghurt (sima)
200 g liszt
100 g cukor
80 g napraforgóolaj
2 tojás
50 g kukoricakeményítő
2 tojás sárgája
1 kk vaníliakivonat
1 kk sütőpor
1 csipet só
100-120 g málna (friss jobb lenne, de én most fagyasztottat használtam)

A tojásokat és a cukrot habverővel habosra keverem, hozzáadom a 2 tojás sárgáját és a joghurtot, a vaníliakivonatot és a sót. Külön tálban összeszitálom a lisztet, a sütőport és a kukoricakeményítőt, majd a két tál tartalmát összekeverem és hozzáadom az olajat is. 
Belekeverem óvatos mozdulatokkal a málnát (én nem engedtem ki, úgy, ahogy volt, fagyosan kevertem a tésztába), és egy plum cake formába öntöm (max 3/4-is érjen az edényben a tészta).
Kb 50 percig sütöm 160 fokon.

Illatos adventi vasárnapot mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések: